vrijdag 13 oktober 2017

Teheran

Teheran! Weekendje citytrippen nu... en de Host Kamran is de broer van de leraar die me vorige week uitgenodigd had voor een lunch...
Vertrokken aan de kust wegens de regen die voorspeld was, en eens over de bergen, terug zon! Drie zware ritten (hoogtemeters) brachten me naar Qazvin... enkele keren voeten aan de grond en naast de fiets naar boven, op de steilste stukken toch! en dan twee vlakke ritten naar Teheran. Mag ook al eens ....Onderweg staat een host me op te wachten,  Mostafa, maar deze had geen reply gezonden op mijn bericht, hij nodigt me uit om te lunchen, ... en is een beetje teleurgesteld  wanneer ik zeg dat ik bij Moshen ga overnachten  in Nazarabad, ook leraar wiskunde, en deze had me wel een reply gezonden! Leraars verdienen 444 euro na een maand hard labeur, ook als docent aan de universiteit! Zoals iedereen hier in Iran, heeft hij meerdere jobs om rond te komen! Een lekker avondmaal dank aan zijn vrouwtje Maryam! Vandaag dan de laatste 85 km naar Teheran, en wind in de rug!

Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...