woensdag 27 september 2017

Yashar, host in Marand (& Amir)

Dinsdag 26 september
Marand 

Na 105 km in Marand, en geen lekke band vandaag,… Gisterenavond de buitenband gewisseld, binnenbanden gereedgemaakt, de velg hier en daar geplakt want ik weet begon niet meer vanwaar de lekke banden komen?, Bij de eerste de beste fietsenmaker alles laten oppompen tot 5 Bar en die blijven hard tot nu toe!  Marand toch een grote drukke stad, staat er een host mij op te wachten op de baan, …net zoals eergisteren, hop naar de tweede host, volg maar en daar komt de derde binnen… Dus, wij naar een tehuis met alleen babbelgrage vrouwen, zoetigheden, fruit, alles ineens… een hobbyruimte waar vrouwen olv lesgevers vanalles ineenknutselen, wat wel de moeite is … Gezellig, even een douche in de kelder, en dan met de host en twee vriendinnen van de host die mij perse willen zien naar de stad, simkaart probleem oplossen… en nadien Gormi Sabzi gegeten, Iraans gerecht, lekker!

Dus, als ik morgen niet assertief ben om te vertrekken, gaan ze me gans de dag de stad en alles wat de moeite is laten zien! Door de problemen met de simkaart en het gebrek aan internet, blijf ik in het ongewisse wat betreft de hosts… en dan gebeuren de onverwachte dingen zoals deze middag.
Niet dus maar geen spijt, gans de dag met Yashar en Amir rondgelopen in de stad, dingen bezocht, mensen ontmoet,...
Fantastisch een dag extra rust & mijn route aangepast - niet naar Teheran direct, maar eens naar de zee, noord, en dan de kustlijn volgen naar Teheran, we hebben tenslotte een visum voor 90 dagen he....

Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...