woensdag 6 september 2017

Çalış

Van Polatli naar Çalış 

Maar 65km kan je zeggen maar meer dan 1000m klimmen en 800m dalen ... rond halfnegen vertrokken na een ontbijt in het Otel en dan klimmen en nog eens klimmen. Wel eerst Super benzine getankt want ik had nog geen brandstof. Iets voor  13h in Haymana gestopt om wat brood en water te kopen en de vriendelijke meneer aan het draaispit vroeg me binnen, en voor 7Tl lekker slaatje en een Kebab? Gegeten! Deed deugd zo'n rustpauze. Wat verder wordt ik nog eens getrakteerd op meloen ... en dan verder naar Çalış, Waar ik rond 16 h aankom. De eerste tuin waar iemand te zien is vraag ik of ik mijn tent mag zetten, en dat mag! Twee snotapen komen wat Turks praten en lachen de hele tijd.... ik kom ze tegen aan de 'market' waar Ismaël me wenkt om çay te drinken, Murat zijn zoon zorgt voor de çay! In de market wat kaas gekocht en nu aan mijn tentje! En de zon is er terug!

Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...