dinsdag 3 december 2019

Thoen -Thung saliam

Cor & Marsje zijn wat later toegekomen in de homestay, dus hadden we ‘s avonds een rendez-vous bij het avondmaal. Hier kennen ze ook de uithaal chinees want William kookt op deze wijze 😂, maar het was lekker en gezellig. William heeft steeds twee studenten (poor boys) uit de bergen in zijn homestay, en in zijn homestay worden na de uren engels en wiskunde bijgewerkt, aan verschillende studenten. Ik denk even aan Sugata Mitra,... en denk hierover verder (raspberry Pi).

Halfzeven ontbijt met William. Nog wat fotokes en dan weg. Bij het uitrijden van Thoen zie je dat er al veel leven is, de kraampjes zijn bevolkt, de Thais staan te koken, de markt loopt vol mensen,...
Onderweg krijg ik berichtjes binnen van Cor, tips over slaapplaatsen die van pas kunnen komen tijdens mijn fietsroute naar Vietnam. Rond 13h koop ik nieuwe oortjes,  want ja de mijne 😩, en dankzij de tip van deze verkoper slaap ik in een bungalow met alles erop en eraan ze brengen zelfs een zelfgekozen avondmaal...en dat voor 400 Bht.




1 opmerking:

Inge Quets zei

Ik stond wat achter. Tja december is dan ook een drukke maand ;-)
En ... Sugata Mitra :-D ik voel me aangesproken ;-)

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...