zaterdag 30 november 2019

Lamphun - Ban Hong

Als je er even bij stilstaat... na de kerktorens en synagogen, de orthodoxe kerken in Bulgarije, de moskeeën in Turkije, Iran, ... ben ik nu bij de tempels van de boeddhisten aangekomen met mijn fietsreis langs de zijderoute. Zoals bij de moskeeën ga je hier ook zonder schoenen naar binnen.
Vroeg uit de veren, ontbijt in een hotel 300m terug, had gisteren al gereserveerd, en om kwart voor zeven ribbedebie, een rustige rit, langs de rivier Ping. Tegen 11h in hotel Rinman, Ban Hong. Na een verfrissende douche brengt een van de meisjes mij met een Honda 50cc een kilometer verder naar een restaurant. Met een Honda meerijden achterop, dat was de eerste keer. Na de lunch brengt de eigenares van het restaurant (een andere jonge vrouw) mij terug. ik denk dat ik oud ben! Voor mij zijn dat meisjes, en als ik dan vraag hoe oud ze zijn, zijn het jonge vrouwen van 25!
Dan nog de rit van morgen voorbereid.


1 opmerking:

Inge Quets zei

😃👍🏻 als start klinkt dat geweldig! 👍🏻😃

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...