vrijdag 29 november 2019

Chiang Mai - Lamphun

Chiang Mai was het bezoeken waard, een levendige stad, met heel veel toeristen, en geen gebrek aan massagesalons (welcome, where are you from, massage? En meestal jonge vrouwen (oudere meisjes) hangen al aan je arm,..ik hou het later wel bij een voetmassage). Mijn hotel lag aan de rand van de oude stad, dus alles te voet gedaan, intermezzo: ( acclimatisatie is het aanpassen aan een ander klimaat. Wanneer een mens (Ik dus) in een ander klimaat gaat fietsen dan hij gewend was, kunnen allerlei stoornissen in zijn gezondheidstoestand optreden; hoe groter het verschil in klimaat, hoe ernstiger de stoornissen)
Voilà dat gezegd zijnde ... ik ben er twee waard nu ( een verwittigd man). Dus een korte rit, zien hoe het zit en hoe het voelt! Chiang Mai uitrijden, is wegrijden uit een drukke stad, ook ‘s morgens vroeg, langs kleine kronkelende steegjes en straten, en dan merk je pas dat er heel veel honden loslopen, had ik niet verwacht, maar hebben we dat nog al eens meegemaakt onderweg? Enkele kilometers vóór Lamphun verschijnen de eerste kraampjes met Street food, en dit is geen grote stad. In Lamphun zijn dan ook alle toeristen verdwenen.

1 opmerking:

Inge Quets zei

Ik was er in 1986 .., mogelijk is het wat veranderd 😝
Met zijn 2 doorgereisd - voorbereid toen nog - met wegen-atlassen en gidsboekjes- en ter plekke met hulp vd locals 😃👍🏻

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...