maandag 16 juli 2018

Luxepaarden



Chychkan, zondagavond Frankrijk-Kroatië ... toch maar gaan slapen! In het guesthouse ontmoet ik 2 Belgen (Antwerpenaars) en Julian een Londenaar. Ze maken een Mountainbike trip door Kirgistan met EKO tours! Na een babbel aan tafel besluiten we dat we morgen samen naar Karakol fietsen maar eerst naar de warmtebron ... Mijn bagage gaat mee in de tourbus, want Ronny, Dirk en Julian rijden zonder bagage, die reist telkens met hun tourbus mee! Na vijftien kilometer staat de bus langs de kant van de weg, watervoorziening, fruit en koekjes... we slaan rechtsaf en klimmen 600 m op verharde weg... zalig genieten in het hete water, afkoelen in de bergrivier en terug in het hete water...we dalen snel af, dezelfde weg, gaat iets vlotter nu! Beneden staat de tourbus van de luxepaardjes, snoep water... alles dus! Nog veertig kilometer naar Karakol, we stoppen nog twee keer onderweg aan de tourbus, en dan naar een “luxe-guesthouse” met sauna! Je houdt het niet voor mogelijk...’s Avonds bij het eten verander ik mijn plannen (flexibel zijn) en ik rij nog een dag verder,... als luxepaard! Al bij al een hele leuke ervaring met een aangename gids, chauffeur en drie mountainbikers! 

2 opmerkingen:

Inge Quets zei

Klinkt dat goed!!!

Unknown zei

Op die manier is het natuurlijk iets luxueuzer. Ook fijn denk ik dan. Tijdens ons tripje heb ik geregeld aan jou gedacht. Met al die bepakking, zonder ondersteuning over de Pamir. En zoals jij zei, wat je thuislaat is goed meengenomen. Nog een fijne trip en laat je af en toe maar eens in de watten leggen.

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...