zondag 17 september 2017

Het land van de Koerden

Erzincan, nog 200 km naar Erzurum, en volop in Koerdistan aan het fietsen. Geweldige bergmassieven, gisteren en vandaag boven 2000 m geklommen,... dat voel je wel. Morgen steek ik de Eufraat over (Tweestromenland... Tigris-Eufraat-https://nl.wikipedia.org/wiki/Eufraat), geweldig! Ik kan de verhalen blijven herhalen over çay en druiven, peren, die de mensen me geven onderweg, of weeral een versgebakken brood,... een warm gevoel... ik koop dus snoep en tegen de avond heb ik dat dan uitgedeeld... het weinige dat ik kan doen! Enorm reusachtige bergmassieven, indrukwekkend! en ik peddel daar dwars doorheen, sorry ik mag daar ....! Nu bergop staat de versnelling constant op 1, en dan ben ik tevreden dat ik boven geraak,... niet overdrijven hier! Deze ochtend, zondag dus, wakker geworden op 1400m, en dat laat zich voelen, koude vingers! een uur of wat later draai ik de D100 op,... de hoofdweg in Turkije van Oost naar West, of omgekeerd... Tussen Edirne en Istanbul was deze heel druk bereden, en gevaarlijk voor fietsers, hier is de D100 veel minder druk, maar een ongelooflijk stukje autostrade deze E80,... of D100.

Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...