dinsdag 12 september 2017

65 km verder Kayseri

De zwaarste klim uit mijn fietsverleden achter de rug, de laatste 500m naast mijn fiets afgelegd, te zwaar deze klim...ja de bagage ook te zwaar nu... "wawasda"...na een korte afdaling staat er een bordje met weer een klim van 10%, en ik twijfel wel aan mezelf nu, gaat dat lukken? Na de klim voel ik me goed, want 10% was geen probleem ... en dat is een geruststelling voor wat komen gaat de volgende dagen! Kayseri, na 65 km, rond een uur of twee, lekker druk, mooie trams op de middenberm, veel volk op de been, mercedes, audi, Franse wagens,...wat een schril contrast met de plaatsen die ik vandaag gepasseerd ben! Armoede niet voor te stellen voor een westerling, ... merkloze auto's, spelende kinderen in het zand (?) dolende kinderen, verwaarloosde honden, te veel waarheid onder ogen zien, en geen foto's durven nemen! Dat gaat niet.
De laatste 15 km leg ik af via de geasfalteerde D300, niet al te druk, met enorme restanten van een grote industrie...

Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...