vrijdag 19 juli 2019

‘t Zal toch niet waar zijn zeker?

Terugspoelen naar gisterenavond,... een zware rit met een verfrissing in de bergrivier zorgde ervoor dat we beiden rond 21h sliepen en pas wakker werden om 7h.. goed dus ๐Ÿ’ค๐Ÿ’ค๐Ÿ™ƒ.Twee uur later wij weg. Volgens de gegevens een rit ๐Ÿšด‍♀️๐Ÿšด‍♀️van 36 km met een klim tot 1231m๐Ÿ”een serieuze test zou ik zeggen. Na 10 km kopen we water en ons dagelijkse petit pain au chocolat, omdat we dat gewoon zijn. En dan vervolgen we onze route!(info: als ik in derde versnelling fiets, is dat gelijk aan de kleinste versnelling van Spiros, dus hij moet harder trappen, meer kracht gebruiken) Spiros zegt :”opa, ik moet teveel kracht zetten” dus zeg ik fiets je eigen tempo Spiros, rij maar door tot je een tempo hebt bereikt dat “goed” aanvoelt en spaar je krachten. Na een tiental minuten bergop een “emo” moment of “kippenvel” ... twee “S” bochten verder zijn hand wuivend en roepend “opaaa” Waw .. geen woorden voor.... hier doe ik het voor! Sportief dat hij is staat hij boven in de schaduw te wachten op zijn opa๐Ÿšด‍♀️๐Ÿ‘Œ! Fier dat ik dit mag meemaken met mijn kleinzoon, en gelukkig! We dalen af naar Sault, laat hem gaan, laat hem rijden, hij doet dat goed en veilig. We passeren de camping avec piscine en
Doen onze boodschappen, helaas... ‘t Zal toch niet waar zijn zeker? opa hoor eens kijk eens ik hoor iets... een gebroken spaak-de fiets van Spiros ๐Ÿฅด! Zelf repareren lijkt me een risico ๐Ÿคญ, een andere fiets huren en deze laten repareren lijkt me de beste oplossing! Doen dus! Hek van de dam! Zelfs bergaf is Spiros nu sneller... en nu is het avond, opa mag ik nog een uurke gaan oefenen? Ja zeker want morgen staat er iets serieus op ons programma! Als dat maar goed afloopt! Maar dat lees je morgen.



Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...