zaterdag 8 april 2017

Vrij vertaald

Lekker ontbijt in het "cafe" (zo ziet onze receptie/dinerzaal/ontbijtzaal eruit en functioneert die ca 24u/dag) deze ochtend, banaan, Yoghourt, boterham, confituur,...en koffie. Drizzle of niet, we vertrekken. het blijft droog vandaag, en warmer dan gisteren. We stellen onze verwachtingen bij. Eerst was het na een bergop ... een bergaf. Nu is het ... na een bergop, een bergop, een bergop een ...enz.

Ok, anecdoteke onderweg over hoe vriendelijk de Hongaren zijn én ons gezind zijn.Hij knikte vriendelijk goeiedag vanuit zijn startende auto, en nadien reed hij naast ons, hij draaide zijn zijraam open en sprak ongeveer 5 (vijf) seconden … hij reed verder. Ik vroeg Hilde, heb je verstaan wat hij heeft gezegd? ze antwoordt in het kort: “ hij zei dat we fluohesjes droegen die geel waren, hij was zelf een Hongaar uit deze streek, en hier hadden ze geen fluorhesjes in het geel, en door gebrek aan de juiste vitamines in hun dagelijkse voeding, zijn alle Hongeren een beetje slechtzienden, maar ze dragen meestal geen bril, wel een snor! En hij vervolgde, maar we rijden allemaal met een auto, vandaar al die gedenkplaten langs de weg, jullie hebben die zeker al wel opgemerkt, en toen ik zag dat jullie hesjes droegen, dacht ik ik moet die mensen aanspreken, wat ik dan ook doe, door mijn zijraampje open te draaien, en jij lijkt nu op een citroen, en die achter jou aan het rijden is lijkt op een banaan in dat gele gedoe, en ik lust geen van beide, maar ik wens jullie een behouden tocht. Een fluo oranje helm da's pas interessant! Dat was wat Hilde zei, vrij vertaald, en we fietsten verder.

Geen opmerkingen:

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...