donderdag 30 maart 2017

Bij de Magyaren

László Fazekas, Ferenc Puskás,...maar de poesta is het graslandschap van de Grote Hongaarse Laagvlakte, een steppelandschap met een hoog grondwaterpeil. Het corresponderende Hongaarse woord puszta betekent letterlijk leegte, en dat zie je dan ook , de leegte!
Een echte bergrit vandaag, 110 km lang, rond 10h vertrokken en halfvijf in Vàroslõd, en vanavond slaap ik in de villa, alleen,... en melk, confituur, eieren, pistolets heb ik al gekregen want de dame aan de receptie zag aan mijn ogen dat ik moe was, en dat ik honger had! Maar dat is voor morgenvroeg, vanavond potje koffie en pasta, pasta met een blokje, een blokje je weet wel!
Ortlieb tas moet dringend gerepareerd worden, maar de juiste schroevendraaier, juist ... die is er niet. En nog een reliëf aan toevoegen?
En nog een reliëf aan toevoegen?

SAIGON

Ho Chi Minh Het was nog een mooie laatste rit via kanalen naar Saigon, de laatste kilometers langs een achterpoortje binnengereden, een gro...